REGULAMIN

 

Regulamin sklepu 4stories

§1 Postanowienia ogólne

1. Przedmiotem niniejszego Regulaminu jest regulacja warunków sprzedaży oraz funkcjonowania Sklepu internetowego. Zgodnie z art. 384 Kodeksu Cywilnego przedmiotowy Regulamin jest częścią umowy zawartej ze Sprzedającym.

2. Złożenie skutecznego Zamówienia możliwe jest po akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu.

3. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet, poprzez system sklepowy zamieszczony na stronie internetowej www.4stories.com.pl.

4. Właścicielem sklepu internetowego zarejestrowanego pod adresem www.4stories.com.pl jest firma 4stories pod adresem ul. Źródlana 33B, 05-090, Laszczki, zarejestrowaną pod numerem NIP: 5253038366, zwana dalej Sprzedającym.

5. Kupującym może być każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, posługująca się własnym kontem poczty elektronicznej oraz posiadająca podmiotowość prawną uprawniającą ją do dokonywania czynności prawnych zgodnie z przepisami prawa.

6. Przez Konsumenta – należy rozumieć osobę fizyczną nabywającą produkty w Sklepie Internetowym, w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego.

7. Do podmiotów innych niż Konsumenci nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

8. Informacje zawarte na stronach internetowych Sprzedającego nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego; stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

9. Sprzedający prezentuje cyfrowe zdjęcia oferowanych produktów. Ponadto, dokłada wszelkich starań, aby prezentowane zdjęcia były najwyższej jakości i w najwyższym stopniu odzwierciedlały rzeczywisty stan i kolorystykę prezentowanych produktów.

10. Ceny w Sklepie Internetowym Sprzedającego podawane są w złotych polskich (PLN) i stanowią wartość brutto.

11. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów znajdujących się w katalogu produktów, wprowadzania nowych produktów do Sklepu Internetowego i usuwania niedostępnych produktów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sprzedającego oraz wprowadzania w nich modyfikacji.

12. Właściwości towarów opisane są przy każdym produkcie 4stories umieszczonym na poszczególnej stronie sklepu internetowego www.4stories.com.pl. Prosimy Klientów, aby mieli na uwadze, że wyroby jubilerskie mają specyficzne właściwości, w tym, że każdy z takich wyrobów jest niepowtarzalny i minimalnie odróżnia się od innych egzemplarzy takiego samego towaru oraz że są one niewielkich rozmiarów, a ich wizerunki prezentowane w sklepie 4stories mają charakter informacyjny. Informujemy także, że na wygląd towarów ma wpływ rozmiar i ustawienie parametrów monitora.

13. Wszystkie ceny w sklepie internetowym www.4stories.com.pl nie zawierają kosztów przesyłki.

§2 Płatności

1. W sklepie 4stories możesz dokonywać płatności:

    1. Przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy.
    2. Poprzez system płatności świadczonych przez firmę PRZELEWY24.

2. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, Sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.

3. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online drogą elektroniczną jest PRZELEWY24

 §3 Czas realizacji zamówienia

1. Zamówienia realizowane są zazwyczaj w ciągu 48h, jednakże zawsze staramy się, by Twoja przesyłka dotarła do Ciebie jak najszybciej.

2. Przesyłki wysyłamy do godziny 18 każdego dnia. Jeżeli otrzymamy należną płatność do tego czasu to możesz spodziewać się wysyłki swojej biżuterii 4stories następnego dnia.

3. W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.

Dane do przelewu bankowego:

4stories 

Santander Bank
65 1090 1883 0000 0001 6171 8963

4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania każdego zamówienia jeżeli realizacja zamówienia nie będzie możliwa, w tym przypadku Klient dostanie potwierdzenie anulowania zamówienia, a zwrot zapłaconej kwoty zostanie dokonany tą samą metodą płatności, która została użyta w pierwotnej transakcji. 

§4. Zwrot i wymiana zakupionego produktu

1. Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia wydania produktu bez podawania przyczyny. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

2. Kupujący zwracając towar powinien przesłać Sprzedającemu jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz przesłać towar w oryginalnym opakowaniu, zgodnie z poniższymi danymi kontaktowymi: e-mail: 4stories.clientservice@gmail.com, 4stories, ul. Źródlana 33B, 05-090, Laszczki. Oświadczenie powinno zawierać Adresata , informację co do odstąpienia od umowy, numer zamówienia i datę zamówienia/odbioru, Imię i Nazwisko klienta, adres klienta, podpis klienta oraz datę.

3. Klient powinien wysłać towar, który chce zwrócić lub wymienić razem z nieuszkodzonymi metkami oraz w oryginalnym opakowaniu, towary wysłane bez opakowania nie zostaną przyjęte do zwrotu.

4. W przypadku odstąpienia od umowy, na zasadzie wskazanej w pkt. 1, zarówno Sprzedający jak i Klient są zobowiązani do zwrotu wszystkiego, co otrzymali od drugiej strony na mocy zawartej umowy z zastrzeżeniem pkt 6 §4 niniejszego regulaminu.

5. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu.

6. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, co oznacza, że Sprzedawca nie zwróci Klientowi kosztu przesyłki, którą zapłacił za dostarczenie zamówienia do Klienta. Sprzedawca zwraca Klientowi należne płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

7. Klient za zgodą Sprzedającego może w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu wymienić go na inny. W takim przypadku Kupujący powinien skontaktować się z Sprzedającym za pośrednictwem adresu e-mail: 4stories.clientservice@gmail.com. W takiej sytuacji postanowienia niniejszego Regulaminu stosuję się odpowiednio, a w szczególności zawarte w § 4 pkt. 2.

8. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzecz.

9. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:

•świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci praw odstąpienia od umowy;

•w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 

*w której wykonano personalizowany grawer;

•w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; 

•wszystkich kategorii produktów z kategorii CHRISTMAS lub produktów spakowanych w świąteczne CHRISTMAS BOX; 

•w której klient wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania klient żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje klientowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

•zawartej w drodze aukcji publicznej.

10. Reklamacją i wymianą nie są objęte towary otrzymane bezpłatnie bądź w ramach promocji "1+1", "2+2" za które Klient nie dokonał zapłaty.

11. Zwrot zakupu dokonanego w ramach promocji „1+1=3”, gdzie trzeci najtańszy produkt jest w cenie 0.01 zł, może zostać wykonany tylko całkowicie wraz z produktem, zakupionym po cenie promocyjnej 0.01 zł. W przeciwnym razie zwrot będzie pomniejszony o regularną cenę produktów, otrzymanych w ramach promocji na dzień dokonania zakupu ze strony internetowej 4stories.com.pl.

12. Zwrot zakupu dokonanego w ramach promocji „3+1, gdzie czwarty najtańszy produkt jest w cenie 0 zł, może zostać wykonany tylko całkowicie wraz z gratisowym produktem. W przeciwnym razie zwrot będzie pomniejszony o faktyczny koszt produktów, otrzymanych gratis, za które nie nastąpiła zapłata.

13. Zwrot zakupu dokonanego w ramach promocji „2+2, gdzie dwa najtańsze produkty są w cenie 0 zł, może zostać wykonany tylko całkowicie wraz z gratisowymi produktami. W przeciwnym razie zwrot będzie pomniejszony o faktyczny koszt produktów, otrzymanych gratis, za które nie nastąpiła zapłata.

14. Zwrot zakupu dokonanego w ramach promocji „3 za 155 zł" może zostać wykonany tylko całkowicie wraz z gratisowymi produktami. W przeciwnym razie zwrot będzie pomniejszony o faktyczny koszt produktów, otrzymanych gratis, za które nie nastąpiła zapłata.

15. Zwrot zakupu dokonanego w ramach promocji „4 za 195 zł" może zostać wykonany tylko całkowicie wraz z gratisowymi produktami. W przeciwnym razie zwrot będzie pomniejszony o faktyczny koszt produktów, otrzymanych gratis, za które nie nastąpiła zapłata.

16. Zwrot zakupu dokonanego w ramach promocji „5 za 225 zł" może zostać wykonany tylko całkowicie wraz z gratisowymi produktami. W przeciwnym razie zwrot będzie pomniejszony o faktyczny koszt produktów, otrzymanych gratis, za które nie nastąpiła zapłata.

§5. Ochrona danych osobowych

1. Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich brak uniemożliwia dokonanie realizacji złożonego zamówienia. Dokonując zakupu Kupujący wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystywanie przez Sprzedającego danych osobowych w celu i w zakresie potrzebnym dla wykonania przez Sprzedającego zamówienia (tj. dla dostarczenia Kupującemu przesyłki i dokonania rozliczeń).

2. Administratorem danych osobowych jest firma: 4stories pod adresem ul. Źródlana 33B, 05-090, Laszczki, zarejestrowaną pod numerem NIP: 5253038366.

3. Dane osobowe Klienta zarejestrowane w Sklepie są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) („Rozporządzenie”) w celach związanych z transakcjami dokonywanymi w ramach Sklepu oraz w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę, a także na podstawie zgody Kupującego – w celach zgodnych z treścią udzielonej zgody, w tym w celach handlowych i marketingowych.

4. Kupujący ma prawo swobodnego dostępu (wglądu) do swoich danych osobowych, prawa ich poprawiania, a także prawa żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz ich usunięcia z bazy danych, co należy zgłosić w formie pisemnej do sprzedającego na adres poczty e-mail: 4stories.clientservice@gmail.com.

5. Kupujący może wyrazić zgodę na otrzymywanie materiałów promocyjnych i informacyjnych za pośrednictwem korespondencji e-mailowej. Są to informacje tematycznie związane z działalnością Sklepu Internetowego oraz komunikaty o ofertach specjalnych.

§6 Reklamacje z tytułu gwarancji

1. Reklamacje uznawane są tylko i wyłącznie jeżeli, produkt posiada wadę ukrytą lub nie posiada cech określonych przez producenta.

2. Prawo do reklamowania towaru obowiązuje przez 2 lata licząc od dnia otrzymania zamówienia. Czas trwania rękojmi 2 lata. 

3. Reklamacje mogą być rozpatrzone po odesłaniu produktu do 4stories, którego koszty pokrywa klient. Firma 4stories nie odpowiada za uszkodzenia towaru powstałe w transporcie dokonywanym na zlecenie Klienta.

4. Termin na ustosunkowanie się sprzedawcy do złożonej reklamacji wynosi 14 dni kalendarzowych.

5. Jeżeli klient odesłał produkt, a reklamacja została rozpatrzona pozytywnie, 4stories zwraca koszt odesłanych towarów na saldo klienta.

•Reklamacje wysłane do 4stories po terminie gwarancyjnym lub rozpatrzone negatywnie mogą zostać obciążone dodatkową opłatą związaną z odesłaniem towaru do Klienta. Produkty rozpatrzone negatywnie będą odsyłane tylko na wyraźną prośbę Klienta. W innym wypadku produkt zostaje w siedzibie 4stories.

6. Jeżeli produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego, tj.: pęknięcia, złamania, rozciągnięcia, wygięcia, zgniecenia na skutek wynikającej siły zewnętrznej jak i przebarwienia po użyciu środków, które mogą wpływać na powłokę produktu tj: środki czystości, perfumy, kwasy itp. lub produkt jest nie kompletny (brak któregoś z elementów w tym kamieni utraconych w wyniku nieodpowiedniego użytkowania). Gwarancji nie podlegają również:

•powłoki złocone, rodowane oraz anodowane.

•utlenianie się metali bez powłoki, objawiające się żółknięciem biżuterii, gdyż jest to naturalny proces zachodzący na metalu w kontakcie z powietrzem.

•każda ingerencja w produkt określana jako: zmiana rozmiaru pierścionka, wymiana kamienia jubilerskiego, grawerowanie powierzchni oraz wszelkiego rodzaju usługi jubilerskiej wykonane przez osoby trzecie

7. Reklamacji nie podlegają produkty otrzymane gratis. 

8. Złocenie, srebrzenie i rodowanie to techniki zdobienia, które polegają na pokryciu ozdobną warstwą metalu. Naturalną cechą fizyczną i chemiczną tych warstw ozdobnych jest uleganie procesowi ścierania i utleniania co prowadzić może do częściowej lub całkowitej utraty warstwy ozdobnej, utratę połysku lub barwy, powstanie przetarć lub odbarwień. Powstanie takich zjawisk po upływie 6 miesięcy od daty zawarcia Umowy nie stanowi niezgodności Towaru z Umową (Reklamacja nie może zostać uznana).